Bullsmet
- 4 ägg
- Sötning: ½ dl sukrin melis plus ½ krm Stevia
- 75 g smör
- ½ dl vispgrädde
- 4 dl mandelmjöl
- 0,75 dl bakprotein (bakepro)
- ½ dl fiberhusk
- 2 tsk bakpulver
- 1 krm kardemumma
Fyllning (jag gör dubbel sats)
- 75 g mjukt smör
- Sötning: ½ dl sukrin melis + 1/4 krm Stevia
- 1 msk kanel
- 1 krm äkta vaniljpulver
- Luktfri kokosolja alt rapsolja
Topping
- 1 ägg
- Finhackad sötmandel
Gör så här:
- Vispa ägg och sötning i fem minuter.
- Smält smöret och blanda med vispgrädden, och rör i äggsmeten.
- Blanda i de torra ingredienserna och låt stå en timme i kylskåp.
- Sätt ugnen på 175 grader.
- Rör samman rumsvarms smör, sötning, kanel och vaniljpulver.
- Bred ut plastfolie på en bänkskiva och fetta in den med kokosolja eller rapsolja
- Tryck ut bulldegen på folien (platt och avlång) och bred på fyllningen.
- Rulla ihop och skär av 20-22 bullar.
- Lägg bullarna i formar, pensla med ägg och strö över hackad sötmandel
- Grädda i 25-30 minuter.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar