söndag 18 maj 2014

Rättiksgratäng

Rättiksgratäng
  • 700 g Rättika 
  • 4 dl vispgrädde 
  • Några vitlöksklyftor, pressade 
  • 1 gul lök 
  • ca 5 dl riven västerbottenost 
  • salt och svartpeppar 
  • Eventuellt någon örtkrydda 
  1. Skiva rättikan tunt. 
  2. Koka upp grädde, rättika, vitlök och kryddor och låt puttra i ca 10 minuter. 
  3. Lägg i löken och koka 5-10 minuter till. 
  4. Häll i ugnsform och toppa med osten. 
  5. Gratinera i 225 grader varm ugn i ca 20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar